Omlet marchewkowy z jogurtem i owocami

Omlet marchewkowy z jogurtem i owocami

0 266

Dzisiejsza propozycja to zarówno świetny pomysł na pożywne śniadanie, jak i na miłe zakończenie dnia. Bezmączny omlet marchewkowy jest nie tylko łatwy w przygotowaniu, ale przede wszystkim zdrowy. Składniki potrzebne do przygotowania omletu są ogólnodostępne i tanie, a wybór ulubionych dodatków nie ma granic, więc każdy może go spersonalizować dopasowując do swoich kubków smakowych.

Bezmączny omlet marchewkowy to przepis, który przypadnie do gustu każdemu, niezależnie od wieku. Można go przygotować na słodko oraz na słono. Moja ulubiona wersja to omlet z jogurtem i owocami, które wybieram dowolnie – w zależności od tego, na co mam ochotę. Wszystkie składniki potrzebne do stworzenia tego prostego dania kupuję w Biedronce.

Do przygotowania omletu potrzebujemy:

  • 2 średniej wielkości marchewki
  • 2 jajka
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • kilka kropel ulubionego aromatu np. waniliowego lub migdałowego
  • szczypta soli

dodatki:

  • 1 opakowanie jogurtu gęsty np. typu greckiego
  • dowolny owoc np. banan, kiwi, maliny
  • ulubione orzechy do posypania np. włoskie

Przygotowanie

I Marchewkę obierz i umyj, a następnie zetrzyj na tarce o drobnych oczkach. Na rozgrzanej patelni delikatnie podsmaż marchewkę, żeby pozbyć się z niej nadmiaru wody, następnie przełóż do miski i lekko ostudź.

II 1 Białko ubij na sztywną pianę z dodatkiem szczypty soli.

III Do ostudzonej marchewki dodaj pozostałe żółtko i 1 całe jajko, proszek do pieczenia i aromat. Wszystkie te składniki delikatnie zmiksuj, następnie dodaj ubite białko i całość delikatnie wymieszaj do uzyskania jednolitej konsystencji.

IV Omlet smaż na mocno rozgrzanej patelni pod przykryciem – po kilka minut z każdej strony. Jeśliw wolisz zamiast jednego dużego omletu możesz usmażyć kilka małych, dzięki czemu każdy omlecik możesz przygotować z innymi dodatkami :).

V Omlet podawaj z ulubionymi dodatkami np. greckim jogurtem i bananami, a z wierzchu posyp drobno posiekanymi orzechami.

Smacznego :)

Brak komentarzy

Zostaw Odpowiedź